Tilde

Instapics, sport och vardag.

Ridit :)

Publicerad 2012-04-09 13:14:59 i Allmänt

Jag har just varit och ridit, det var nice förutom att vi bråkade jag och Frigga-gumman + att det var lite kaos på hemvägen:
Först kom vi ut från skogen och skulle ut på vägen, då såg jag att vår granne stod på andra sidan vägen med sin minst sagt högljudda traktor, Figga blev lite "vafan händer??" men hon fortsatte utan att krångla så mycket.
Sen när vi hade hunnit en bit så hörde jag någon annan granne som höll på att ta av grenar på träden i hans trädgård med en mycket högljud motorsåg samtidigt som han brände grenarna han redan sågit av.
Jag han knappt tänka "om det kommer en bil nu är jag körd" föränn jag hörde en bil bakom mig!
Fan ödet liksom.
Men vi klarade oss, vi kunde faktiskt gå förbi, även om Frigga mer töltade än skrittade.
Just när vi hade gått förbi hörde jag (och särskilt frigga) en TILL MOTORSÅG!
vad håller alla gubbjävlar på med idag??, tänkte jag.
och då märker jag att det är huset bredvid vårt, där det bor två vuxna + deras två skiiiitungar
att då har dom som har huset som sommarhus kommit hit och ungarna springer runt i trädgården och deras mamma tittar på dom och skrattar(hallå dom är ju 9 och 8 eller äldre??)  och deras pappa står och sågar ner grenar med en motorsåg på ett träd en meter ifrån mig och Frigga och märker oss inte???
LOL
Mycket kan en gammal islandshäst klara men nu?
Vad händer där uppe verkar det som hon frågar mig.
Då är vi hemma och skrittar/skrittar vääldigt snabbt in på gårdsplanen.


och ni undrar hur långt jag har ridit på vägen?
max 600 meter.


Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela